söndag 9 december 2012

Lucka 9: Om en av mina favoritlåtar

Jag är jättedålig på låtar. Och jag har sådär typiskt töntig musiksmak, sån som man har om man inte hänger med i alla de nya bra band som ständigt dyker upp, utan hakar upp sig på gamla godingar, som kanske inte ens är särskilt bra i gemene persons ögon.

Så det blir ju lite prestationsångest att berätta om någon favoritlåt.

Därför berättar jag om två favoritpersoner, som jag "har låtar" med. Ni vet, en sån där det här är vår låt. Oavsett hur töntiga själva låtarna är så är de förknippade med några av de finaste människorna här på jorden och då gör det inget om låtarna inte är tuffast i världen.

Den ena är Juliana. En av mina finaste vänner här i Colombia som tyvärr har flyttat till andra sidan jorden. Det här är vår låt, en klassiker inom genren rock argentino:


Den andra är Cecilia. En av de där allra bästa människorna jag lärde känna när jag pluggade i Uppsala. Hon har varit här i Colombia två gånger och hälsat på, och det är få människor jag skrattar med som med henne. Det här är vår låt, från en av Colombias två internationella popfenomen, Juanes (den andra är Shakira, såklart):


Nej, de är inte de tuffaste låtarna på någon lista, men de får mig att tänka på människor som gör mig varm i hjärtat. Det är nog så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.