tisdag 11 december 2012

Lucka 11: Om mina framtidsdrömmar


Jag tror att jag har skrivit om det här temat förut, men jag hittar inte var.

Mest vill jag att jag och alla fina människor runt mig ska få vara friska och lyckliga. Att jorden inte går under i någon slags klimatkatastrof. Att Gael ska få växa upp i en värld med mer solidaritet och mindre idioti.

För alldeles egen del hoppas jag att Oscar och jag (eller minst en av oss) hittar jobb i Sverige nästa år så att den där flytten vi planerar och längtar efter verkligen blir av. Jag hoppas att vi hittar intressanta, roliga och givande jobb också, inte bara vilket jobb som helst.

På längre sikt drömmer jag om ett hus med trädgård. Kanske ett lillasyskon till Gael någon gång i framtiden. Att få resa mycket. Att bli gammal tillsammans med Oscar.

7 kommentarer:

  1. Så fina drömmar !

    Jag hoppas att de alla slår in.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag heter Jenny och jag läser din blogg, är också i Colombia, fast i Barranquilla. Jag tänkte på inlägget du skrev igår. Hade varit roligt att veta vad du tar med dig hem till din svenska familj. Jag ska också hem nu innan jul och tar med mig SuperCoco-godis, ett Club Colombiaglas och tamarindo för att kunna göra juice! Men jag funderar på vad jag mer kan ta med. Hade också varit roligt att veta när du åker, vi kanske hamnar på samma plan. :)Svara gärna här eller till min mail: lianos90@hotmail.com. MVH Jenny.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag tar alltid med mig kaffe och såna där chokladdoppade kaffebönor (säljs på Oma). Sen älskar min mamma yuca-chips. Mola-mönstrade grejer brukar vara populära presenter.

      Vi åker den 20e, med Air France!

      Kram

      Radera
  3. Vad fint Annika! Stor kram! Jag kommer till B i slutet på veckan förhoppningsvis. Hoppas vi kan ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa vad roligt! Här finns pepparkakor och lussekatter och glögg och julmust till dig!

      Radera
  4. Härliga framtidsplaner!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.