torsdag 6 december 2012

Lucka 6: Om bloggarna jag läser

Bloggvärlden alltså! Så himla mycket fina människor som bebor den.

Vissa av bloggarna jag läser skrivs av personer som jag känner i verkliga livet också, som Inte skyldig någon något och Therése. Andra har jag lärt känna tack vare bloggandet, som Mammas MacheteStambyteLitenlängtan och Anna. Och vissa andra känns som att jag känner dem, som Jenny och Egoistiska Egon.

Jag läser framför allt två sorters bloggar. Sådana som handlar om vardagsliv, ofta med barn, som Onekligenthe Unsatisfactory, Hilarious Baglady och sådana som skrivs av andra utlandssvenskar, som Any day nowLinnéa i USA, Cinderalley. Eller båda, i kombination, som Liftarens guide till migBerlin Ick eller A life in Oz.

Ibland när jag tänker på att flytta till Sverige tänker jag att åh, men om vi får jobb i låt säga Göteborg, där känner jag ju nästan ingen. Men jo, det gör jag. För där finns JohannaJosefine, Maria och Fifi. Det gör inte så mycket att vi inte träffats "på riktigt" ännu.

Bloggvärlden alltså! Så himla fin.

16 kommentarer:

  1. Ja, det är klart att vi känner varandra! Så är det bara.

    SvaraRadera
  2. Bloggvärlden är bäst!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara hålla med. Många vänskapsband kan knytas tack vare bloggar men också genom cyberspace i övrigt.

    SvaraRadera
  4. Jaaa - flytta till Göteborg! Jag skulle älska att få lära känna dig, Oscar och Gael IRL.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore jättekul! Nästa år börjar jobbsökandet på riktigt, alla göteborgsrelaterade tips är väldigt välkomna :)

      Radera
  5. Men eller hur, häromdagen tänkte jag att det är så KONSTIGT att vi inte setts. Jättemärkligt.

    SvaraRadera
  6. Jag är så glad att jag hittat din blogg!

    SvaraRadera
  7. Ahmen jag VET, bloggvärlden är så himla grym när man är utlandssvensk. Den ger en slags cybergemenskap som kan betyda sjukt mycket, ge stöd, hjälp och glada tillrop. Finns vissa som jag liksom tycker att jag KÄNNER trots att jag aldrig träffat i verkliga livet. Så himla mysigt.

    SvaraRadera
  8. Ja, det vore så himla fint om ni flyttade hit!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.