måndag 17 december 2012

Tredje advent

Igår kom en av mina finaste bloggvänner förbi på adventsfika. Julia, som skriver på bloggen Mammas Machete, är i stan några dagar och passade på att svänga förbi med sin kompis La Flaca för lite lussekatter och pepparkaka (i singular, jag hade bara en kvar, som jag gömt så att ingen skulle äta upp den innan Julia hann komma), med julmust och glögg.


Efter hennes besök var det dags för familjemiddag med tidig julklappsutdelning, eftersom vi kommer att vara någon helt annanstans den 24:e. Det var svärföräldrarna och Oscars bror och hans flickvän och hennes son och hennes mamma och bror... Och eftersom lille Samuel fyller år i december precis som jag och min bror och vi alltid hade varsitt pepparkakshus som vi fick slå sönder och äta upp på våra födelsedagar var det klart att Samuel också skulle få det till sin tvåårsdag, sådär lite i förväg, eftersom han egentligen inte fyller år förrän dan före dopparedan. Det var mycket populärt.


Fjärde advent firar vi i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Kul att du känner Julia, hörde talas om henne förra veckan. Hon ska visst ha gett restips åt ett par vänner till mig.

    //Pernilla

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.