torsdag 13 december 2012

Lucka 13: Om en favoritsak i mitt hem

Jag är inte så jätteförtjust i att laga mat, däremot tycker jag väldigt mycket om att baka.

I den lilla etta jag först bodde i när jag flyttade till Colombia fanns bara två spishällar i köket. Som jag saknade att ha en ugn! Jag fick låna en sån där portabel elektrisk ugn-grill av några kompisar och experimenterade en del men det gick aldrig att få till ordentligt bröd i den.

När Oscar och jag flyttade ihop var ett av mina viktigaste krav att lägenheten skulle ha ugn. Det har den. Elektrisk, dessutom, vilket är så himla mycket bakvänligare än gasugn.

Ugnen används flitigt, och jag är hemskt nöjd. Dock skulle jag gärna vilja ha en varmluftsugn någon gång i framtiden.

4 kommentarer:

  1. Åh, en bakfrände! Jag skulle inte stå ut utan ugn - älskar den och bakar jämt (synd bara att jag är den enda familjen som äter bröd!).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Definitivt en dealbreaker på en annars fin lägenhet...

      Radera
  2. Varmluftsugnen står här hemma och bara väntar på dig :-)

    Välkommen hem snaaaarttt, bara en vecka kvar!!!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.