onsdag 11 januari 2012

Under-tiden-lista

Medan jag sammanställer alla svar jag fick på förra inlägget (ni är fantastiska! Jag älskar er!) kör vi en liten lista som jag hittat lite här och var.

Fyra jobb jag haft i mitt liv
1. Bensinmacksbiträde
2. Dreadsfrisörska på afro-hårsalong
3. VD (det var min officiella titel, faktiskt)
4. Forskarassistent

Fyra filmer jag skulle kunna se om och om igen
Nej. Filmer ska man oftast inte se om. Speciellt inte om och om igen.

Fyra städer jag bott i
1. Umeå
2. Santiago de Chile
3. Buenos Aires
4. Bogotá

Fyra TV-program jag älskar
1. Community
2. The Middle
3. Grey's Anatomy
4. Private Practice

Fyra ställen jag varit på semester
1. Sverige
2. Colombianska karibien
3. Australien
4. Tanzania

Fyra websidor jag besöker dagligen
1. Gmail
2. Google reader
3. Facebook
4. Dn.se

Fyra sorters favoritmat
1. Indisk (som knappt finns här, buhu)
2. Arabisk
3. Ost
4. Syrliga frukter (min största graviditets-craving)

Fyra skolor jag gått på
1. Pickering High School
2. Uppsala universitet
3. Universidad ARCIS
4. Universidad Nacional

Fyra saker i mitt rum
1. Säng
2. Alldeles för mycket kläder på golvet
3. Tvättkorg
4. Lite bebisgrejs som väntar på att få sitt eget rum snart

Fyra saker jag har på mig
1. Gravidjeans
2. Vid skjorta
3. Skor med jättelåga klackar
4. Randig tygsjal

Fyra ställen jag hellre skulle vara på just nu
1. En uteservering i solen
2. Knappt två månader fram i tiden. Det börjar räcka med att vara gravid nu.
3. Hemma
4. -

4 kommentarer:

  1. Vi har skickat en award till dig. Kika in på vår blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Fick lära mig mycket nytt om dig här! Tur att dessa frågor inte var med i sommarens tipspromenad på Teg.

    SvaraRadera
  3. Hejsan, vilken fin blogg du har och intressant läsning!Jag hittade hit via bortabrabloggen och blev fast.

    Vilken rolig lista, den lånar jag till min blogg, hoppas att det är ok?

    /Lina

    SvaraRadera
  4. Freedomtravel: Å tack!

    Åsa: Kanske hade varit bra utslagsfrågor annars, hehe. "Vilken frisör har Annika jobbat som?"

    Lina: Välkommen hit! Och listkopiera på!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.