torsdag 26 januari 2012

Den som väntar på något gott

Sådär, ja!

Det tog bara fem månader efter att min lillebror sagt "jag har en ny Samsung Galaxy över, du kan få den om du vill" - fem månader av kontantkortsanvändning och surfande bara där det fanns öppna wifi-nätverk - innan jag faktiskt tog mig i kragen och skaffade mig ett mobilabonnemang med internet.

Nu kan jag också surfa på bussen till jobbet. I teorin, i alla fall. Det vill säga om det inte hade varit så att jag bor på gångavstånd från jobbet, och om det inte hade varit så att jag bor i en stad där man inte kan fläka upp en sån här lyxmobil bara sådär på bussen för att den då förr eller senare blir stulen.

Men tja, jag skulle kunna uppdatera er direkt från förlossningssalen när det väl är dags. Om jag inte är upptagen med annat då, förstås.

5 kommentarer:

  1. Vi har en grupp i Colombia i slutet av februari. Om du är hemma och har tid & lust så bjuder vi dig gärna på middag mot att du berättar lite om landet. Gruppen bor på Hotel Opera i Gamla Stan Bogotá den 27/2 och består av 13 resenärer och 1 färdledare. Kontakta mig gärna på info@ansgar.se Tack på förhand
    Lotta Hammarstedt, www.ansgarresor.se

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Med tanke på ditt inlägg om din materiella svenskhet så skrev du att resten hos er är ganska colombianskt. Vad är typiskt colombianskt? Och när är det dags för filuren att komma ut? Är magen stor än?

    SvaraRadera
  3. Vitnos: Intressant fråga! Det måste nog bli ett helt inlägg om det, kommer inom en halvsnar framtid!

    Filuren är tänkt att komma första veckan i mars, så det är sluttampen nu! Magen är rätt stor, men det känns som att den har stannat lite i växten medan Filuren fortsätter växa därinne och får det trängre och trängre för varje dag...

    SvaraRadera
  4. Spännande! Ser fram emot inlägget (och filuren såklart!).

    Trevlig helg! =)

    SvaraRadera
  5. Jag har full förståelse för om du inte hinner med att blogga från förlossningssalen, men jag är himla glad över att du i alla fall kommer att kunna läsa Korn och gryn :-)

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.