lördag 28 januari 2012

Babyshower, den andra

Igårkväll var det dags för babyshower nummer två, den här gången i överraskningsformat, ordnad av mina fina extrafamiljer från mitt förra jobb på CISV. De hade samlat halva CISV Bogotás lokalförening och ordnat med mat och dryck och presenter och en rad klassiska babyshower-lekar:
  • Vem kan dricka upp snabbast ur en nappflaska?
  • Vem kan klippa ett snöre i samma längd som min mages omkrets? (Här kan vi ju konstatera att ögonmått verkligen inte var någons starka sida. Alternativt har de förväxlat mig med en elefant)
  • Ett blindtest för de blivande föräldrarna i barnmatssmaker (kanske inte vår starkaste sida, Oscar prickade två av fem, jag en av fem).
  • Vadslagning på födelsedatum, tid och kön.


Sedan presentöppning, såklart, med tuggleksaker, bebisböcker, barntermometer, badanka som meddelar när det är rätt temperatur på badvattnet och lite annat smått och gott. Och ett kuvert med massa insamlade pengar så att vi kan köpa en spjälsäng och/eller ett skötbord.

Tack snällaste finaste extrafamiljen CISV Colombia!

5 kommentarer:

  1. Babyshower verkar ju vara en hemskt bra grej! Ni kommer ju inte behöva köpa en sak själva, hur bra som helst?! Ni verkar ha haft jättetrevligt, roliga bilder :-D

    SvaraRadera
  2. Fin liten kula du börjar få nu! Kul att se alla fina bilder. Praktiskt det där med Babyshower.

    //Fridali

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul att återse gamla CISV:are! Noterar att där var många killar. Tycks minnas att de aktiva i vår egen lokalförening mestadels var kvinnor.

    SvaraRadera
  4. Catharina31/1/12 01:56

    Jag tipsar om att använda CISV-sånger som godnattvisor som omväxling :-) Mina barn har fått somna till både "mmm I want to linger" och CISV-sången. Och på kuppen har det (och delvis din blogg!!) fått mig sugen på att engagera mig! Var med i CISV Halmstad när jag var 12-18 år, och var sen utbytesstudent med YFU som har ett liknande tänk, och engagerad i YFU därefter. Men nu med jobb, barn, hus... Not so much :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka fina vänner!!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.