måndag 30 januari 2012

Babyböcker

Barnens bokklubb har startat en ny fin bokklubb för de allra minsta, babyboken.se. Det är en månadsbokklubb för barn upp till 1,5 år: "Böcker som fängslar och roar, tar barn på allvar och har ett bra genusperspektiv."

Precis allt vad man vill ha till sin bebis.

Sen kan det vara så att man råkar bo i Colombia, där det inte finns särskilt många böcker alls med bra genusperspektiv, definitivt inga på svenska och dit postgången för månatliga böcker inte är så särskilt pålitlig alls. Då får man försöka sig på att i alla fall vinna ett fint bokpaket genom att tipsa.

Så det gör jag nu. Både för att jag faktiskt tycker att det verkar vara en så himla bra grej och för att jag så gärna skulle vilja vinna det där bokpaketet.

9 kommentarer:

  1. Jag tänkte också tävla, men efter att ha läst din motivering så hoppas jag istället att du får vinsten!

    SvaraRadera
  2. Å vad jag tycker att du ska vinna, hoppas hoppas. Klart bästa valet - "alla" andra kan ju gå med själva liksom. Heja A!

    SvaraRadera
  3. Å, dem där böckerna låter ju nästan för bra för att vara sanna! =) Hoppas hoppas att du vinner, håller alla tummar jag har. Om det är något speciellt ni önskar/saknar/längtar efter så tar jag gärna med mig det till er när jag åker till Bogota i mars.

    Ha det så fint!

    Kram Elin (mfs)

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen du vinner! Filuren behöver ju bra svenska barnböcker även i Colombia :).

    SvaraRadera
  5. Snacka om att du förtjänar att vinna det!!

    SvaraRadera
  6. Alltså, vad fina ni är! Hoppas, hoppas hoppas!

    Och Elin, mejl kommer snart, lovar!

    SvaraRadera
  7. Hoppas! Men det finns faktiskt en uppsjö av bra colombianska barnböcker, inte minst alla underbara djungellegender anpassade för små barn. Mitt barnbibliotek ser tyvärr ut som en soptipp efter tre barn, men jag ska kolla vad jag kan leta fram nästa gång jag ska till B. Kram! /Julia

    SvaraRadera
  8. Jag håller tummarna för att du vinner. Och jag kan ta med vinsten i maj mär vi kommer till Bogota.

    Kram mamma

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.