torsdag 19 maj 2011

Checklistan

Vi gillar varandra, check!

Eftersom ni säkert sitter som på nålar därhemma och undrar hur det går egentligen med alla bröllopsförberedelser kan jag härmed meddela:

Ringar, check! Vi hämtade upp ringarna idag, mycket fina är de. Nu ligger de i en liten låda och väntar på att det ska bli nionde juli.

Inbjudningskort, check! De är på tryckeriet just nu och blir väl klara alldeles när som helst. När de väl är ivägskickade kan jag nog ta och bjuda på en förhandstitt här på bloggen.

Äktenskapscertifikat och personbevis, check! De är apostillestämplade och just nu på väg hitåt med posten. Sen ska de översättas och notariestämplas här, men låt säga att vi har ett halvt check på den punkten i alla fall.

Notarie, avcheck! Ja, allt kan ju inte gå som på räls hela tiden. Det visade sig nämligen att notarien vi tänkt oss inte har skift den lördagen. För det visade sig nämligen att inte alla notarier har skift varje lördag utan det är uppdelat. "Ni får ta ett annat datum", sa hon. Nej, tycker vi, vi får ta en annan notarie. Så nu är vi tillbaka på ruta ett i vigselförrättarletandet. Tur att det är en och en halv månad kvar till bröllopet i alla fall. Vi har lång tid på oss, i colombianska mått mätt.

Ja, förutom det som redan är avklarat är det lite annat smått och gott kvar. Lite fix med stället, bestämma detaljer med fotografen, vår DJ, frisören, sy in klänningen, köpa skor, boka band, ja, lite sånt. Men det mesta är under kontroll!

7 kommentarer:

  1. Vad trevligt, men dsegt med vigselförrättaren! Hoppas det ordnar till sig. Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh, så underbart med ett bröllop och att du ser ljuset i horisonten. Mycket att tänka på, kan jag tänka. Men vad underbart när dagen sedan är där! Kram, Maria.

    Ps. Jättefin och kärleksfull bild på er!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Vilken underbar dag det kommer bli!

    SvaraRadera
  4. JAG VILL VARA MEEEEED!

    SvaraRadera
  5. Du (eller ni) låter som helgjutna projektledare.

    SvaraRadera
  6. Emmy: Det hoppas jag också!

    Maria: Tack!

    Duktiga tjejen: Ja, det blir det alldeles säkert!

    Anna: Men kom hit då! Du får vara med, jag lovar!

    Johanna: :)

    Åsa: Det är mest jag som projektleder (frivilligt, jag gillar att ha kollen)... Men Oscar är behjälplig, och dessutom gör han ett ypperligt arbete med sitt ansvarsområde inbjudningskorten.

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.