torsdag 28 april 2011

Bröllopsbestyr

Igår och idag har vi ägnat oss åt bröllopsfixande, för det börjar dra ihop sig till nedräkning nu. Igår var vi på stället och snackade lite mer detaljer och bestämde lite grejer. Idag träffade vi juveleraren och beställde ringar.

Min kommer att se ut som den på bilden, men inte lika bred. Oscars ser likadan ut men utan diamant.

Förutom att de gör hemskt fina ringar är det också ett snällt företag som betalar anständiga löner, har värdiga arbetsvillkor, kör med rättvis handel och ekologiskt utvunna eller återvunna material. Sånt är ju väldigt bra.

På vigsel-/feststället bestämde vi till exempel tider, och jag kan ju säga att det blir colombiansk stil på den fronten. Det kommer att stå klockan tolv på inbjudan men vigseln kommer egentligen inte att börja förrän klockan ett. Man får ta seden dit man kommer.

Och apropå inbjudan, den är snart klar för utskick! Det som saknades var tiden och lite småfix, sen är den färdig, förhoppningsvis till helgen. Men det är ju å andra sidan ingen brådska med den heller om vi ska gå efter colombianska mått, eftersom det här med framförhållning ligger till ungefär på samma sätt som tidsuppfattningen. På lördag ska Oscar och jag till exempel på två vänners bröllop. När vi fick inbjudan? En vecka innan, i lördags eftermiddag.

8 kommentarer:

  1. Riktigt snygg ring! Sitter det månne en hemlig kamera inmonterad bakom diamanten också? Typ som Jane Bonds.

    Ha det så trevligt i morgon!

    SvaraRadera
  2. Superfin ring!

    Och sjukt lustigt det här med framförhållningen, jag hade blivit helt stressad av det..haha. Jag kommer nog bjuda folk ett år innan eller så, så att man vet att ALLA kan just den dagen/helgen.

    När är det ni gifter er? Ganska snart gissar jag! (?)

    SvaraRadera
  3. Oh vilken fin ring! Annika - tack för din fina och omtänksamma kommentar på min blogg. Det värmer. Tack.

    SvaraRadera
  4. En mycket fin ring, vacker och stilren - just en typisk "Annikaring".

    SvaraRadera
  5. Hej Annika! Vi är ju i Bogotá just nu. Vi har funderat på att köpa nya vigselringar här (dom andra är borta sedan länge). Kollade på sidan, dom har ju jättefina ringar. Frågan är om det går att få dom innan vi åker hem igen. Hur länge får ni vänta tills era ringar är klara? Undrar Hanna (som du "träffat" på gryn-bloggen)

    SvaraRadera
  6. Hanna: Våra tar 3 veckor, de är i stål, jag vet inte om det är olika med olika material. Men hinner ni inte så kommer Oscar och jag till Sverige (Umeå + Stockholm) i sommar och skulle ta med om du vill.

    SvaraRadera
  7. Tack snälla för svar och erbjudande om frakt till Sverige! Vi åker till San Andres i morgon på två veckor så vi kollar när vi kommer tillbaka. Jag skulle tro att vi har nästan 3 veckor kvar när vi kommer till Bogotá igen så det kanske skulle kunna funka. Om inte så vore det verkligen otroligt snällt om ni kunde tänka er att ta dom till Sverige. Och tack för din blogg! Det är väldigt rolig att läsa för oss som har en familj som numera helt domineras av colombianer!

    SvaraRadera
  8. Ingen fara! Ringar varken väger något eller tar plats i resväskan! Jag har skickat ett mejl till Åsa och bett henne förmedla våra mejladresser så kan vi mejla vidare!

    Trevlig resa!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.