söndag 29 juli 2012

Nu är det klippt

Det här med att man ska få tjockare och blankare och allmänt finare hår under graviditeten stämde inte alls på mig. Mitt tunna nordiska hår hände inget alls med.

Däremot fick jag efter-graviditetseffekten på håret, det vill säga då tvärtom händer. Överallt i lägenheten ligger långa hårstrån från mig och skräpar, för här tappas det hår i parti och minut, och det som sitter kvar på huvudet är stripigt och livlöst.

Helt värdelöst, alltså. I en sådan situation finns det ju bara en sak att göra: klippa av hela rasket.

Sagt och gjort, med inspiration från snygga Mirijam gick jag till frisören häromdagen och bad om en total makeover. Såhär blev resultatet:

19 kommentarer:

  1. Jähättesnyggt blev det!

    SvaraRadera
  2. Jag hade samma problem! Inga av fördelarna, alla nackdelarna ;P i alla fall då det gällde håret. Du blev jättefin :)

    SvaraRadera
  3. Åh, skitsnyggt verkligen! Blir också lite sugen när jag ser din och Mirijams fina frisyrer...

    SvaraRadera
  4. Toksnyggt! Hoppas jag får se det live till jul :). Jag fick mycket lockigare hår under graviditeten, men nu är det tyvärr tillbaka till normalt igen...typiskt!

    SvaraRadera
  5. Men gudars så snyggt. Och fan, det är ju inte utan att man blir lite sugen själv. Mitt hår är en sorglig jäkla historia efter allt detta håravfall.

    SvaraRadera
  6. Mycket snyggt.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt! Jag har täppt igen avloppet med hår ett antal gånger det senaste året, börjar faktiskt fundera på att klippa mig jag med...

    SvaraRadera
  8. Det är ju verkligen assnyggt!

    SvaraRadera
  9. Väldigt snygg frilla, passar dig utmärkt!

    Ps. Jag har fått bättre naglar och hår nu i tredje trimestern, otroligt. Trodde att jag bara skulle få skiten - men alltid nåt alltså!

    SvaraRadera
  10. Fin frisyr på dig!

    SvaraRadera
  11. Hurra för världens bästa frisyr!

    SvaraRadera
  12. Åh vad fint! Passar dig som en handske.

    SvaraRadera
  13. Jättefint!! Fast jag undrar om grynen fortfarande kommer att tycka att du liknar Annie Lööf...?

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Post-gravidhår är verkligen inte att leka med, så du gjorde helt rätt!

    SvaraRadera
  15. Jag märkte mitt extrema håravfall som mest när Fimpen började krypa och kröp runt med mina hårstrån i händerna hela tiden.

    Och ditt hår: mycket, mycket snyggt!

    SvaraRadera
  16. Allihopa: Tack så mycket, hörrni!

    åsa: Hehe, det får vi verkligen inte hoppas...

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.