lördag 7 juli 2012

Känd från veckopressen

För någon månad sedan fick jag besök av en svensk frilansjournalist som var på resa i Colombia. Hon intervjuade mig för tidningen Mama om hur det är att vara svensk och mamma i Colombia.

Nu har numret där artikeln finns med kommit ut i affärerna, så är ni intresserade av livet som svensk mamma i Colombia kan ni kila ner till närmsta tidningskiosk, eller beställa ett nummer via internet.

Själv har jag inte sett artikeln i tryck ännu, men jag hoppas att ett exemplar av tidningen dyker upp i en brevlåda nära mig relativt snart.


(Ser ni där i nedre högra hörnet?)

14 kommentarer:

  1. Åh, den ska jag köpa! Kul!

    SvaraRadera
  2. Hola, casualmente encontré tu blog y me ha interesado mucho. No es que sepa hablar sueco, pero tengo familiares en Suecia y ellos me han enseñado un poco. Es interesante ver la perspectiva que un extranjero tiene sobre mi país. Me gusta porque por lo que he leído, has tenido una posición imparcial, claramente no todo es malo y no todo es bueno, como en cualquier nación, y a veces como colombianos, no nos damos cuenta de nuestra realidad hasta que viene alguien de fuera para hacérnosla notar.
    ¡Saludos!

    SvaraRadera
  3. Hade sett fram emot tidningen redan ikväll, men så när Monki var och handlade ville han inte köpa den åt mig. Taskigt va? GRR! Jag köper den själv imorn. Looking forward!

    SvaraRadera
  4. Åh, det ska bli roligt att läsa!

    SvaraRadera
  5. Allihopa: Kul! Hoppas det blev en bra artikel, jag har inte sett slutresultatet själv ännu.

    Daniela: Que chévere, bienvenida! Espero que puedas leer, a veces a través de google translate los posts quedan un poco raros...

    SvaraRadera
  6. Tidningen kommer inte i handeln förräns den 10 juli så vi får vänta någon dag eller två innan vi alla rusar iväg för att köpa den.

    Inger

    SvaraRadera
  7. What? Shit, vad coolt =) Nu är jag visserligen inte mamma själv men tänker ändå stå och hänga på låset på Ica den dagen tidningen landar i butik! Grattis på bröllopsdagen =) Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag fick tidningen i lådan häromdagen. Ett bra reportagm med fina bilder. Jag blev lite förvånad när jag såg dig på bilden. Har inte sett dig på väldigt länge. Förstår om du inte minns mig! Jag är från Täfteå och var i ungdomens ;-) dagar kompis med din förra Per! Känner både Emma Lindqvist och Jon Hollström! Kommer absolut att följa din blogg! Hare bra!
    Länkar till min blogg, den ligger vilande just nu men det finns kanske en bild så du vet vem jag är!
    Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
  9. Mamma: Har ni köpt ert ex nu?

    Therése: Hehe, kul!

    Pernilla: Klart jag kommer ihåg dig! Vad roligt att höra ifrån dig och välkommen hit! Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag såg den idag. Jätte fina bilder och en intressant reportage.

    SvaraRadera
  11. Jag läste om artikel i Små korn och gryn och har i veckan som varit inskaffat ett nummer. Jättekul att läsa!!!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.