söndag 21 november 2010

Psykbryt nästa

Ni vet det här jag skrev häromdan om att det regnar mycket? Om att jag kommer att få psykbryt om det inte slutar regna snart?

Well, det verkar som att det blir psykbryt för mig, om man får tro den här artikeln, och Ekot är ju pålitligt så det får vi väl.

Jag bjuder på några väl valda citat:

"Colombia har de senaste dagarna drabbats av de värsta regnen på nära 40 år."

"De ovanligt intensiva regnen har orsakats av La Niña, flickan, strömmar som har kylt ner Stilla havets vatten ovanligt mycket till skillnad mot de strömmar som kallas El Niño, pojken, och som istället värmer vattnet över det normala.
Effekterna av La Niña kommer att kännas av länge än. Metereologer förutspår ovanligt mycket regn i ytterligare minst sex månader.
"

Sex månader!?!? SEX MÅNADER!?!?

6 kommentarer:

  1. Det låter onekligen lite tröstlöst!

    SvaraRadera
  2. Åh herregud, det där låter ju nästan påhittat. Tycker synd om er!

    SvaraRadera
  3. Nej. Det går jag inte med på.

    SvaraRadera
  4. Men eller hur!

    Det näst värsta (det värsta är ju såklart att det regnar hela tiden) är att det blir så himla kallt. Man går bara runt och fryser jämt och ständigt. Så kan man ju faktiskt inte ha det.

    SvaraRadera
  5. Hav förtröstan, jag tror att de menat ovanligt mycket regn för perioden, och eftersom jan-mars brukar vara torrare, betyder det (måste betyda!) att det ihärdiga regnet idag i alla fall måste minska till årskiftet... måste betyda...

    Här spår man vargavinter, och i Bogotá regnregn.. var ska man ta vägen, buää!

    /kram alexandra, från en snötäckt Gbg

    SvaraRadera
  6. Här är det utlovat 6 månader vinter om det kan vara till någon tröst.

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.