söndag 7 november 2010

Bröllopsplanering, del 2

Idag bestämde Oscar och jag oss för att ta en promenad in till centrum för att kolla in stället där vi tänkt att ha vigseln. Vi hade inte en aning om det ens är möjligt att hyra stället, så vi tänkte att det kanske var dags att kolla upp sånt.

Det blev fullträff.

Visst går det att hyra (de har till och med haft bröllop där förut). Visst fixar de bröllopslunch/middag. Visst dekorerar de hela trädgården som man vill. Visst fixar och grejar de precis utefter ens egna önskemål.

Originalplanen var att ha ceremonin där, och kanske lunchen/middagen, och sedan förflytta oss till något annat ställe för själva festen på kvällen. Nu visade det sig att de kommer att installera infravärmare på terrassen, så vi kan ha hela festen där. De sätter dessutom upp lyktor i hela trädgården åt oss.

Det är världens finaste ställe, och det kommer att bli helt FANTASTISKT, det säger jag er. Ni vill inte missa det. Här kommer lite foton så ni får en försmak på det hela:

Det här är den underbara vildvuxna trädgården:
Ungefär här tänkte vi viga oss. (Tänk bort plastmöbler, tänk till lite fin dekoration):
Här är terrassen där vi tänkte ha bröllopslunchen/middagen (och sen fest halva natten):
Man kan även vara inomhus om det är kallt ute på kvällen. Till vänster ser ni baren. Till höger ser ni ett loft och en skön salong med öppen spis:
Jag älskar det där stället så himla mycket. Jag har alltid älskat det, och jag är jordens lyckligaste över att vi kan fira hela bröllopet med vigsel, mat och fest på ett och samma ställe. Jag var så nöjd när vi gick därifrån att jag ville hoppa jämfota gatan ner.

Det kommer som sagt att bli precis hur bra som helst.

3 kommentarer:

  1. Det ser helt fantastiskt ut!! Jag längtar redan tills vi får gifta bort dig :-)

    Men hallå!! Fest halva natten ?? Varför inte hela??

    Sen tycker jag att du skulle ha hoppat jämfota gatan ner. Det är alldeles för sällan som vi "vuxna" gör något sådant. Mer jämfotahopp!

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Okej, fest hela natten då!

    Kram

    PS Jag hoppade kanske litegrann. Inte jämfota, men hopplasteg.

    SvaraRadera
  3. Verkar jättefint och väldigt praktiskt. Trädgården kommer att bli underbar med lyktorna och allt annat. Men bäst är det förstår att du är jordens lyckligaste.

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.