tisdag 2 december 2014

Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

I år har de stora omvälvande händelserna handlat framför allt om jobb. Det har jag inga foton ifrån. Men framför allt så tänker jag att det är vardagarna vi har allra mest av här i livet. Det vore tråkigt om alla minnesvärda dagar handlar om de där utöver-de-vanliga-händelserna. När de faktiskt inte är de dagarna vi fyller våra liv med.

Så här kommer en bild från en helt vanlig vardag. Det här var en fredag i juli, varje fredagseftermiddag efter hämtning på förskolan går vi till pappershandeln mittemot och så får Gael välja en glass ur deras glassbox som vi sätter oss på trappen och äter.

Just den här perioden var han besatt av sina stövlar och sin colombianska fotbollströja (det var under herr-VM) och skulle ha dem till precis allt, oavsett väder.

Vi går fortfarande till pappersaffären och äter glass varje fredagseftermiddag. Dock inte alltid i fotbollströja och stövlar.

Det är sådana dagar vi borde minnas oftare.


4 kommentarer:

  1. Vardagarna man minns... Bästa! Att äta glass i solen... som jag längtar till våren, sommaren, värmen, solen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill försöka minnas fler vardagar.

      Radera
  2. Hej! Vet inte riktigt vad eller hur jag ska skriva men jag känner att jag bör ge mig till känna. Jag har under ett år följt din blogg med stor glädje. Den har betytt mycket för mig. Du delar så generöst med dig av ditt liv och av landet Colombia och jag är mycket tacksam för det. För ett år sedan så visste jag ingenting om Colombia och mycket av vad jag nu läst har jag läst hos dig och hos dina bloggvänner. Jag har varit värdfamilj för ungdomar från Colombia endast för några veckor här hemma i Sverige och har sedan deras återresa haft kontakt med dem via FB. Insynen i landet via Dig har underlättat mycket vår kontakt. Jag kan inte spanska men vi håller kontakt på spanska så kan nog alla förstå att det är svårt ibland. Tack för att all lärdom och klokskap som du förmedlar <3 Ditte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vilken fin kommentar, vad glad jag blev!

      Radera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.