torsdag 4 december 2014

Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen

Jag hade tänkt skriva om något helt annat, men alltså. Det finns nog inget detta år som slår det här, i framkallande av deppkänslor. Snälla alla, låt för allt i världen inte SD sätta agendan i extravalet! Prata om annat!


Glöm inte det här inför 22 mars 2015: Tysklands riksdag leddes in i parlamentariskt kaos 1930 vilket löstes med extraval där NSDAP lyckades komma fram på allvar genom att lova ansvarstagande för Tyskland och lite allmänt valfläsk. De flesta historiker är eniga om att det var den exakta vändpunkten där nazisterna tog över landet.

Det här är lucka fyra från Emily Dahls bloggjulkalender 2014: Minnen från året som gått

8 kommentarer:

  1. Ja, hjälp alltså. Vad händer egentligen?

    SvaraRadera
  2. Min femöring på att Sd glider som en räkmacka genom vintern och får 16% i mars.

    Det är så j*vla sorgligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du har fel! Men jag minns vad du skrev på Facebook efter valet i september, att folk i din omgivning hade sagt att de inte hade röstat på SD, men att nu när det blivit legitimt skulle de göra det i nästa val... Hjälp!

      Radera
    2. Tyvärr verkar de flesta statsvetenskapliga forskare överrens om att Sd kommer öka i mars. Många vill ge de andra sju partierna en känga för det man uppfattar som sandlådenivå på debatten.

      Sedan måste jag säga att jag anser att Sd gjorde rätt. De har getts en oerhörd makt av väljarna och deras väljare ville se budgeten falla. Problemet är mer att borgarna inte verkar ha några betänkligheter kring att regera landet med hjälp av Sd. Det är... kräkframkallande.

      Radera
    3. Ja, jag är inte särskilt hoppfull heller... Tyvärr.
      Och sett utifrån SD:s perspektiv så var det väl de bästa de kunde göra, för att få uppmärksamhet på sitt synsätt på sin fråga, och för att möjligtvis öka väljarstödet. Sen hoppar jag verkligen att alla andra partier håller fast vid att inte röra vid SD ens med tång.

      Radera
  3. Skrev oxå om detta i min lucka. Verkligen deppigt. Kram!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.