torsdag 9 maj 2013

Säg mig

Ett av mina bästa colombianska band, Cinemacinco, har i dagarna släppt en ny video. Det är videon till låten Dime (säg mig) och som vanligt andas både musik och video så himla mycket Colombia, på det allra bästa sättet, att den får mig att känna att jag aldrig någonsin vill flytta härifrån.*

(På stillbilden ser ni till vänster Alejo, en av våra närmsta vänner, både bokstavligt - vi bor grannar - och bildligt)

-----
* Sen tänker jag på familjen och vännerna och föräldraförsäkring och subventionerad förskola och gratis skola och sjukvård och barnbidrag och ljusa sommarnätter och vintrar med snö och tänker att jo, kanske ändå. Men ni fattar.

Här, här, här och här har jag skrivit om Cinemacinco förut.

6 kommentarer:

  1. Wow.
    Vilken fin låt.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bröllop i Colombia.
    Hur länge tog det innan ni åkte till Sverige efter bröllopet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi åkte till Sverige på smekmånad i tre veckor ungefär två veckor efter bröllopet.

      Radera
  3. min e-mail u.67.soderlund@gmail.com

    Min dotter Caroline gifte sig med Victor den 29/12 -12, i Leticia.
    Nu är dem i Mexico, Colima, på Grupo Amor de Mexico. Barnhem.

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.