måndag 28 november 2011

Ese pum pata pum

Cinemacinco, som jag brukar göra reklam för lite nu och då (och inte bara för att det är vår granne tillika en av våra närmsta vänner som är gitarrist i bandet, utan framför allt för att de är riktigt riktigt bra), har just haft premiär av sin nyaste musikvideo (den tredje i ordningen efter Perro callejero och Campesino). Den här gången är det låten Ese pum pata pums tur och precis som alltid är det riktigt bra:


Ese pum pata pum är lika fantastisk som deras andra låtar, även om Campesino såklart är den som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta eftersom vår padrino/bandets gitarrist Alejo spelade och sjöng den på vår vigsel.

Men seså! Klick klick för att lyssna på låten och kolla in den proffsiga videon!

-----
Cinemacinco har jag skrivit om tidigare här, här och här.

4 kommentarer:

  1. Fint! och vilken julstämning du fått till, själv orkar jag nog inte baka i år, men jag kanske tar en tur till ikea och handlar på mig min svenska juldos. Inte lätt alla gånger att bo långt från Sverige..

    SvaraRadera
  2. Grymt bra låt!

    Nästa vecka åker jag ner till Bogotá för att stanna där ett halvår. Jag tänkte ge mej på det här med att blogga under tiden. Får jag länka till din blogg på min? Du får naturligtvis gärna länka till min på din sida också.

    SvaraRadera
  3. Johannes: Absolut! Jag lägger till dig bland "Andra bloggar från Latinamerika" här bredvid. Välkommen till Colombia!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.