måndag 12 september 2011

Mina helger nuförtiden

Jag kanske uppdaterar dåligt, men det beror mest på att jag ägnar mig åt att göra absolut ingenting. Och det är alldeles, alldeles underbart.

Efter jättelänge med heltidsplugg och uppsatsskrivande vid sidan om heltidsjobbet, där alla helger gått åt till att skriva uppsats alternativt ha dåligt samvete över uppsatsen om jag vågat mig på att göra något annat en stund, är det så obeskrivligt skönt att bara göra ingenting ett tag.

I helgen har jag till exempel tittat på massor av L Word-avsnitt (är nu inne på sista säsongen, snälla avslöja inget), spelat Wordfeud på telefonen (jag heter aincolombia, vill någon spela med mig?), slösat bort en massa timmar på att zappa mellan dåliga tv-program, och sett Woody Allens senaste Medianoche en Paris (jag bor i ett land där de fortfarande översätter filmtitlar, vilket jag tycker är sympatiskt) på bio med Oscar.

Ingenting vettigt alls.

Snart kommer nog Stora Rastlösheten att komma över mig och då kanske jag till och med börjar sakna att plugga (den här verkar ju till exempel vara en jättespännande master på distans), men än så länge njuter jag till fullo av mina totalt ickeproduktiva helger.

10 kommentarer:

  1. Men ja, var ledig och NJUT, det är du så himla väl värd.

    SvaraRadera
  2. Jag har precis börjat med det här att ta det lite cool. Tycker att det är skitsvårt. /hon som kanske blir sjukskriven pga stress.

    SvaraRadera
  3. Njut! Älskar slappa helger, och jag är inte ens preggo...

    SvaraRadera
  4. Njut och var så mycket ledig du bara kan tycker jag:). Sen när bäbisen kommer har du ändå fullt upp ska du se. Må gott! / Monika M

    SvaraRadera
  5. Du behöver den här perioden och vilan. Om jag känner dig rätt så kommer du knappast att vara icke-produktiv särskilt länge.

    En gryn förde dig plötsligt på tal i bilen på väg hem från förskolan i dag.

    "Mamma kommer du ihåg vad Annika ska ta med sig hit då vi är sex år? En bebis!"

    SvaraRadera
  6. NJUT!!! Och åter igen njut av att göra ingenting.

    Jag känner dig bättre än de flesta och jag vet att detta inte kommer att vara särskilt länge innan du blir rastlös och vill ha något att ta tag i.

    Så det så!!

    mamma

    SvaraRadera
  7. Jag njuter för fullt, ett tag till i alla fall!

    Åsa: Åh, finaste grynen! De ska få dra barnvagn hur mycket de vill när vi kommer med bebisen!

    SvaraRadera
  8. Att göra ingenting är ju bland det bästa som finns! Förresten måste jag börja se L word igen, jag minns inte hur många säsonger jag såg, kanske 3-4, men jag måste se alla!

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. För några dagar sedan såg jag "Midnatt i Paris".
    Här också översätter vissa filmtitlar :)

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.