fredag 4 mars 2011

Codensa och jag, round femtielva

Ni kommer kanske ihåg min historia med Codensa, elbolaget som jag älskar att hata?

Efter förra inlägget bestämde jag mig för att ta till en ny taktik, nämligen att skriva brev. Colombias företag och myndigheter tycker att det här med brev är mycket viktigt, gärna med många stämplar på. Skriver man ett brev så måste de enligt lagen svara inom femton arbetsdagar.

Så jag skrev alltså ett brev där jag förklarade hela historien och krävde att de skulle avsluta extrakontot omedelbums.

Drygt femton arbetsdagar senare gick jag till Codensa för att hämta upp mitt skriftliga svar (de hade skickat det, men eftersom jag inte var hemma mitt på dan när de kom för att lämna över det personligen fick jag stå mitt kast, tydligen, och hämta upp det personligen på deras kontor).

Svaret var ett två sidor långt brev där det stod ungefär såhär: "blablablabla (=lång redogörelse för exakt alla räkningar vi fått, hur mycket pengar de var på och alla tillgodobetalningar) blablabla, avslutandet av kontot är under process".

Men tack för det, goddag yxskaft, det är ju precis vad ni sagt varenda gång jag gått dit eller ringt.

Idag kom nästa elräkning.
I två exemplar.
Jag blir tokig.

Och fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.