torsdag 19 februari 2015

Hitta jobb i Colombia

Det här är ett ämne som jag skrivit om flera gånger förut, men det är också något av det jag får mest frågor om, om och om igen, så här kommer ännu ett inlägg på temat. Ni som inte är intresserade av att söka jobb i Colombia kan surfa vidare.

I de tidigare inläggen finns lite allmänna tips som kan vara värda att läsa, även om vissa av länkarna säkert har ändrats vid det här laget:

Sedan några år tillbaka har jag haft en mejlinglista där jag vidarebefordrat lediga tjänster (eftersom sådant nästan aldrig publiceras på någon platsbank utan det är kontakter och mun-till-munmetoden eller hålla reda på alla organisationers hemsidor som oftast gäller). Tjänsterna är i princip bara relaterat till NGOs eller biståndssektorn, så den som är intresserad av privata näringslivet får nog fortsätta leta någon annanstans.

Nu när vi flyttar till Sverige lägger jag ner mejlinglistan. Men däremot tänkte jag dela med mig av länklistan, så att ni som i fortsättningen googlar er hit vet var ni kan leta om ni är sugna på att jobba i Colombia. Det finns såklart en massa fler organisationer än de här, men här är i alla fall den mest kompletta lista jag lyckats samla ihop på lediga tjänster-sidor hos organisationer och andra ställen som publicerar lediga jobb i Colombia nu och då.

FN och internationella biståndsorgan:

Ambassader:
(En massa andra länder har ju också ambassader här, inklusive Sverige, men de har inga lediga jobb-sektioner på sina hemsidor)

Organisationer i civilsamhället:

Andra sidor:

Sen kan man också prenumerera på Azaí Consultores nyhetsbrev. Det kommer varannan vecka och innehåller alltid en lista på lediga tjänster inom utvecklings- och biståndssektorn i Colombia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.