söndag 20 april 2014

10 dagars tacksamhet

Häromdagen fick jag ett utbrott efter att ha slösat bort halva arbetsdagen på banken, för att lösa ett problem som var deras fel från första början för att de klantat till det. Dessutom blev jag tvungen att betala pengar som grädde på moset.

Colombianska banker är inte mina favoriter till att börja med, och de hamnade inte högre i kurs efter det här. Frustrationen låg på sådana nivåer att jag började förstå vad det är för mekanismer som ligger bakom att folk bara exploderar och börjar meja ner folk på ett random bankkontor. Nästan. I alla fall på sådana nivåer att jag kände att för i helvete nu köper jag en flygbiljett och flyttar ifrån det här jävla u-landet för det går ju inte att bo i ett land med såna enormt ineffektiva och inkompetenta banker, och inte ens har de uppfunnit nummerlappssystemet så man i alla fall slipper STÅ I KÖ medan man väntar!

Hur som helst. I ungefär samma veva publicerade Linnéa i USA ett första inlägg om tio dagar av tacksamhet, och jag känner att det kanske är precis vad jag behöver nu. Inte tacksamhet, kanske, men snarare tio anledningar till att jag (trots bankerna) älskar Colombia.


10 anledningar att älska Colombia startar imorgon.

6 kommentarer:

  1. Har du sett den där filmen med Michael Douglas där han sitter fast i en evighetslång bilkö i ett stekhett Los Angeles? Till slut får han nog, stiger ur bilen och ger sig ut på bärsärkagång i stan. Jag brukar tänka på den filmen ibland när jag står i kön i vår lokala Exito på calle 53...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett den, men kan föreställa mig precis! Lite väl nära den gränsen kände jag mig förra veckan.

      Radera
  2. Hej!
    Varit inne och tittat på din blogg då och då. Nu ska jag se till att följa den mer ofta. Länkade till din blogg från min egen (www.vandringsman.com), så jag kan se när du skrivit något nytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen! Ska kika in din blogg också!

      Radera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.