söndag 6 mars 2011

Viktigt meddelande

Mina damer och herrar, härmed presenterar jag stolt:
En färdig Gran plan maestro!
Joråsåatte... Vissa hinner ju färdigt en hel vecka innan utsatt datum. Minsann.

Men innan ni nu går helt i taket och börjar skriva hyllningar till min ära vill jag meddela att detta innebär att jag är färdig med första utkastet. Inte hela uppsatsen. Men ändå. Nu har jag en lunta text på 181 sidor som jag ska läsa igenom och ägna de närmaste veckorna åt att putsa till perfektion.

Snart kommer El gran plan maestro version 2.0 för slutspurten. Den kommer att innehålla saker som genomläsning, dubbelkoll med intervjuer, litteratur och tidningsartiklar, ordnande av källor och allmänt fix.

Men först ska jag fira med en bit kantarellpaj och en semla. Det är jag värd.

7 kommentarer:

  1. Men ändå - grattis till detta stora steg!

    SvaraRadera
  2. Tjoho! Grattis, det är du definitivt värd! Är det månne mamma Ingers torkade kantareller som vi bar över gränsen?

    SvaraRadera
  3. Egon: Tack!

    Åsa: Precis de kantarellerna är det. Direktimport från Västerbottens skogar.

    SvaraRadera
  4. Hipp, hipp, hurra för dig.

    Stort grattis till att ha kommit nästan till slutet på vägen.

    Hoppas att kantarellerna smakade bra.

    SvaraRadera
  5. Men å, SJUKT bra gjort. 181 sidor är mååånga sidor. Hurra för dig! Hojta när den publiceras nånstans så att man kan få slänga en kik. Och lycka till med veckorna av pillande, förhoppningsvis är det i alla fall ett skönare arbete än själva skrivandet. Det tar en snabbare närmare slutet liksom.

    SvaraRadera
  6. Mamma: De var mycket goda!

    Johanna: Ja, jag hoppas det. Jag blev lite matt nu när jag gjorde Planen, version 2, men jag hoppas att den är snabbare avbetad.

    Klart att du kan få läsa sen! Men läser du spanska?

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.