fredag 4 mars 2011

Jämställdhet i vardagen

För ett tag sen var det ett par bloggar runtom på nätet som skrev om jämställdhet i vardagen. Ni vet, man liksom pratar så mycket och i stora vida samhällstermer är det så himla lätt att tycka, men det är ibland lite svårare att göra, när det kommer till vardagspraktiken i ens eget liv.

Jag råkar ju tycka att sånt här är bland det intressantaste som finns, så jag tänkte sent omsider haka på med mina egna reflektioner hur det funkar det här med att leva jämställt i vardagen i ett land som inte är särskilt jämställt alls och där ämnet knappt finns på den politiska agendan. Den närmaste tiden kommer det en del inlägg på temat, alltså.

----------

Ursprunget till min idé att hänga på (vars uppdelning jag kanske kommer att följa) finns här: inledningen, pengarna, städningen, barn, maten, disken och tvätten, klyschorna och måste allt vara millimeterrättvist?

2 kommentarer:

  1. JA!

    Har älskat alla dessa inlägg hos folk (kanske tar tag i att skriva några själv också, ännu mer sent omsider, för det är ju så sjukt intressant!)

    Ser fram emot att läsa!

    SvaraRadera
  2. Ja! Kom igen, gör det!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.