söndag 27 mars 2011

På målsnöret

Såhär tjock är den i utskriven form.
Fram- och baksida.

Idag, en för en gångs skull solig söndag, ägnade jag hela dagen åt uppsatsskrivande på kontoret. Det var dörrvakten och jag som var på jobbet, resten gissar jag njöt av att vara lediga som sig bör.

Men det var mödan värt, för NU mina vänner är jag snubblande nära en färdig masteruppsats!

Mästerverket till vänster är nämligen den nästanfärdiga versionen av uppsatsen. Imorgon lämnar jag in den till min handledare och måndagen den 11 april ses vi för kommentarer och sen har jag den veckan på mig för att fixa de sista mindre ändringarna innan jag lämnar in den slutgiltiga versionen till juryn fredagen den 15 april.

Jag ser fram emot eoner av ledig tid nu när jag bara kommer att ha ett heltidsarbete att ägna mig åt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med all denna fritid som ligger framför mig men jag tänker mig att återuppta mitt sociala liv, läsa böcker, baka bröd, använda min symaskin, sticka, virka, gå på söndagspromenader, träna, shoppa, åka bort från stan över helgerna, skriva brev till mormor, gå på bio, sortera bokhyllan i bokstavsordning, hänga upp vår nya hängmatta och provligga den, bjuda hem vänner på fikor och middagar, ligga kvar i sängen hela förmiddagen på helgerna, och bara göra absolut ingenting emellanåt.

Till att börja med.

7 kommentarer:

  1. Hurra för dig, fy fan vad du är bra!

    SvaraRadera
  2. Hehe! Grattis! Skynda som fan med alla de där grejerna som du hoppas hinna i detta lilla fönster av tid! Snart nog kommer det nog en knodd och stjäl tillbaka all tid! ;)

    SvaraRadera
  3. Det är konstigt med tid den räcker alltid precis till, själv undrar jag alltid hur jag hade tid med barn.

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till denna tjocka bibba!! :)

    SvaraRadera
  5. Äntligen! Grattis! Jag förstår att detta måste ha varit ett jättejobb.

    SvaraRadera
  6. Anna: Hurra för mig!

    David: Hehe, jag lovar! Det ligger i framtidsplanerna...

    Pappa: Ja, visst är det finurligt.

    Linnea: Ja!!!

    Freedomtravel: Tack!

    Åsa: Ja, det var det verkligen. Puh!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.