måndag 20 juni 2011

Dagen B närmar sig med stormsteg

Idag lämnade vi in alla våra bröllopspapper till notarie och om en vecka, under förutsättning att ingen kommer med någon invändning under tiden giftemålet är utlyst, kan vi bekräfta bröllopsdatum. Vi kommer att registrera giftemålet dagen innan själva bröllopet, eftersom det var stört omöjligt att hitta en notarie som var ledig just den lördagen så vi kunde göra det på morgonen samma dag, och vi inte orkade med att jaga runt hos fler notariekontor.

De flesta detaljer verkar börja falla på plats nu, även om vissa saker fortfarande saknas, som till exempel både min klänning och Oscars kostym som vi beställt från H&M och borde kommit hem till mamma och pappa förra veckan.

Nästan alla inbjudningskort är utdelade, ganska många har bekräftat, och det mesta är ordnat med stället vi gifter oss på.

I fredags åt vi middag tillsammans med våra padrinos som också ska vara våra symboliska vigselförrättare och försökte styra upp någon slags vigselceremoni-plan. Man kan väl säga att vi eventuellt har ett utkast till plan.

Snart ska jag boka tid hos frisören (sist jag var där tyckte han att det var så himla lång tid kvar att det inte var lönt), och på onsdag har jag den första av vad jag tror blir två möhippor.

Dagen B närmar sig med stormsteg, men med colombianska mått är det fortfarande långt kvar. Det är ju tur det.

11 kommentarer:

  1. Verkar ju superkul (men stressigt) att planera bröllop.. lycka till med de sista förberedelserna!

    SvaraRadera
  2. Det verkar bli en nagelbitande historia med era bröllopskläder!! Jag hoppas att vi får paketet snart, bara 7 dar kvar till avfärd!

    Resten verkar du ju ha full koll på, som vanligt.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Utkast till plan låter bra. Snart har ni fastställt den till en gällande plan. Sen kommer ändå allt att bli som det blir. Och då blir det också bra.

    SvaraRadera
  4. Johanna: Jo, det är ganska roligt, faktiskt!

    Mamma: Nagelbitare var ordet. Det hade blivit någon miss med beställningen, nu har jag ringt H&M och varit riktigt desperat, så nu har de lagt in någon slags påskyndningsnotering i beställningen. Senast i början av nästa vecka kommer den...

    Åsa: Precis så.

    SvaraRadera
  5. Ojoj, vad är det jag ser om kläderna? Jag håller tummarna!!

    Vi hade lite svensk musik, Finska Blomman av Kalle Moraeus, och Kristallen den fina - båda är så vackra så det gör ont. Dock godkändes inte Bo Kaspers Orkester av svärmor. För mycket rock n roll i kyrkan. Texte är underbar!

    SvaraRadera
  6. Vilken innehållsrik och intressant blogg du har! Häftigt att du flyttade till Colombia pga. av CISV :) Jag ska dit på seminarieläger med CISV den 3e juli, ska bli jättespännande!

    Lycka till så mycket med brölloppet! :)

    SvaraRadera
  7. Jessica: Tack! Och vad roligt att du ska på seminarieläger till Colombia. En av hemmastaben, Joaquín, är en mycket god vän till mig, han är fantastisk!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad kul att ni är vänner! Kom på 2 grejer jag undrar... Kan man gå i shorts i Bogota utan att frysa? Eller lägret är ju i la Vega -San Francisco, det kanske ligger längre ner och är varmare där? :) Och sen undrar jag om du kände av nånting att det är tunnare luft i Bogota i början? :) Jessica

    SvaraRadera
  9. Nej, i Bogotá kan man absolut inte ga i shorts utan att frysa... om man inte lyckas halla sig i stralande sol hela tiden och den aldrig gar i moln. Men sadant väder är det aldrig en hel dag i Bogotá.

    Men i La Vega är det mycket varmare än i Bogotá, inte tropiskt men ända skönare klimat, sa där funkar shorts.

    Jag känner alltid av höjden när jag kommer till Bogotá efter att ha varit borta länge. Jag blir lite trött och seg och lätt anfadd. Men det gar över efter nagon dag,bara!

    SvaraRadera
  10. Okej tack så mycket! Ska bli så spännande att själv få uppleva allt det :)

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.