onsdag 8 juni 2011

Ingenting

Det är vad jag har åstadkommit på jobbet idag.

Anledningen är att idag, snart, om mindre än två timmar, smäller det. Jag ska opponera på min uppsats. Innan dagen är slut kan jag kalla mig Magister en Estudios de Género. Det har inte varit så lätt att få något vettigt gjort annat än att läsa igenom presentationen ännu en gång, och ännu en gång till. Snart kan jag den utantill.

Istället för att jobba har jag surfat lite på H&M-shopen och beställde en ny bröllopsklänning. Jag hade ju en sedan tidigare, men sen för någon vecka senare fick jag syn på en ny klänning som jag föll pladask för. Tyvärr var den slut på webbshopen, och jag skickade min supersnälla familj och vänner runt H&Ms butiker i halva Sverige, men ingenstans stod den att finna i rätt färg och storlek. Hur som helst, efter den missen spontanköpte jag nu en helt annan. Vilken det är tror jag får vara hemligt tills jag publicerar foton från bröllopet.

Sedan har jag tittat på Anthony Bourdains program från Colombia. Han är ju lite dryg emellanåt, och det är lite väl "hej och hå, Colombia var jättedåligt förut men nu är allt perfekt och det finns inget våld eller hemskheter här" (vilket man ju verkligen kan ifrågasätta). Men kan man förbise det är det ett väldigt intressant program. Har du 45 minuter över och vill veta lite mer om colombiansk matkultur är de här klippen väl använd tid.

Del 1:


Del 2:


Del 3:

Nej, när opponeringen väl är över återkommer jag med ett lite mer sammanhängande blogginlägg. Tills dess kan ni väl hålla tummarna riktigt hårt för mig?

4 kommentarer:

  1. Klart vi håller tummarna. Hårt. Här i Sverige blir det dock till att hålla dem i sömnen.

    Jag har varit i Stockholm i dag. Jag hade kunnat spana efter den där brudklänningen åt dig. Men du kanske har andra spanare i huvudstaden? Tror säkert att det blir bra med den andra också.

    Lycka till nu! Swing it magister!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummen jättehårt! You Will Rock!

    SvaraRadera
  3. Wohoo, lycka till Annika!!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad jag har hejat hela dagen. Hoppas det gick superbra,

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.