torsdag 11 december 2014

Lucka 11: En bild på en person du saknat i år

Två personer. Egentligen tre, men i en tidigare bloggjulkalender fick lillebror vara med, så den här gången har turen kommit till mamma och pappa.

Lätt det allra värsta med att bo utomlands är att bo så långt bort från så många personer som borde finnas i ens vardag. Och det kanske sämsta med att bilda familj med någon från en annan kontinent är att för minst halva familjen kommer det alltid att vara så, var i världen vi än bor.


Här är pappa och mamma på flygplatsen när de åkte tillbaka till Sverige igen efter deras senaste besök. Undrar ni vad det är för konstig boll mamma håller i handen? Det är min jordglob, en av de bästa födelsedagspresenter jag fått i hela mitt liv. Den som jag absolut inte vill göra mig av med vid en framtida sverigeflytt, men som inte precis är så lätt att packa i en resväska och skulle kosta multum att skicka eftersom den är så stor.

Mamma släpade den som handbagage hela vägen hem till Sverige. ♥

Precis så bra är de, mina föräldrar.

Det här är lucka elva från Emily Dahls bloggjulkalender 2014: Minnen från året som gått

2 kommentarer:

  1. Å vad fint. Och det är verkligen som du skriver. Som familj med rötter i två världar blir man alltid delad hur man än gör. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite hjärtekrossande att tänka på...

      Radera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.