tisdag 9 december 2014

Lucka 9: En bild från din arbetsplats/skola

Jag hoppade över gårdagens inlägg, på temat en bild från i år som bäst beskriver din vardag, eftersom jag redan skrivit lite om vardag i lucka ett.

Mitt jobb, det nygamla jobb som jag kom tillbaka till i augusti, handlar framför allt om genusforskning. Research coordinator står det på den engelska versionen av mina visitkort. Jag jobbar på en människorätts-tankesmedja där jag håller på med genusfrågor, både genom forskning och påverkansarbete. Just nu har vi två forskningsprojekt, ett som handlar om sexuellt våld i den väpnade konflikten, och ett annat som handlar om tillgång till laglig abort i konflikten.

Jag har ett fantastiskt jobb.

Jag har ett kontor, ett eget stort skrivbord framför fönstret, och alltsom oftast är jag där och jobbar. Men vi får också jobba hemifrån hur mycket vi vill, och på dagar som denna, när regnet öser ner trots att det är december och det borde vara soligt, och jag behöver lugn och ro för att koncentrera mig på en text jag skriver, då är det ganska skönt att sitta hemma i fåtöljen vid julgranen med datorn i knät.


Det här är lucka nio från Emily Dahls bloggjulkalender 2014: Minnen från året som gått

2 kommentarer:

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.