onsdag 10 december 2014

Lucka 10: En bild på ditt favoritplagg just precis nu

Alltså. Jag kunde inte komma på ett enda plagg så jag var tvungen att kolla i garderoben. Men nej. Jag har inget favoritplagg. Alla mina kläder är hundra år gamla och slitna och urtvättade. Jag vet aldrig vad jag ska ta på mig, för urvalet är så himla sempigt.

Jag borde köpa nya kläder, men det är först på senaste året som några klädaffärer med vettiga priser har öppnat här - Pull&Bear och Forever21. Sedan tidigare finns Zara, men det är SVINDYRT. Samma plagg kostar mycket mer på Zara i Colombia än Zara i Sverige, och kvaliteten är ju inget att hurra för.

Jag tänker att nu när vi förhoppningsvis flyttar till Sverige nästa år så ska jag skänka bort i princip alla kläder jag äger och börja på ny kula. Det skulle underlätta för projektet flytta-ett-bohag-över-Atlanten-i-några-resväskor också.

Sen ska jag köpa nya, snygga, kläder, som passar ihop. För jag har ingen som helst stil heller. Jag kan liksom inte bestämma mig för vad jag egentligen vill ha för stil och se ut, så när jag väl köper kläder köper jag ibland det ena och ibland det andra och så blir det bara ett himla hopkok.

Jag tänker ibland att jag vill se ut typ såhär:

Och sen ibland tänker jag att jag borde se lite mer proper och vuxen ut, typ såhär:

Innan jag sätter igång projekt byta ut hela garderoben ska jag ha bestämt mig. Sen ska jag gå och handla nya kläder med någon som, till skillnad från mig, har koll.

Det här är lucka tio från Emily Dahls bloggjulkalender 2014: Minnen från året som gått

8 kommentarer:

  1. Men å vilket roligt projekt, vad underbart det skulle vara att få en helt ny garderob sådär!! Fast dyrt :)
    Nyligen gjorde jag ett litet ryck och köpte typ 10 nya plagg på samma dag. Det gjorde det väldigt skojigt att öppna garderoben om morgnarna en liten tid framåt. Fast just nu är jag fast i "det enda som är skönt över gravidmagen är strumpbyxor och klänning eller kjol OCH JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT HA DET NU.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag behöver en personal shopper och MYCKET pengar...

      Sorry för att vara en party pooper, men tänk inte "åh, när bebisen väl är född kan jag ÄNTLIGEN ha mina vanliga kläder igen". Det tar några månader till... Asdrygt, jag vet.

      Radera
  2. Äh, en behöver inte ha EN stil, det är ju så mycket roligare att blanda!
    Och gud vad jag känner igen det där med att känna att en kanske skulle börja se lite vuxen ut... Men varje gång jag tänker det köper jag typ en My little pony-tisha, batmantajts eller så...

    SvaraRadera
  3. Men kom förbi Stil Stockholm på Av calle 82 # 12A-92, Just nu 70 % i hela butiken med kläder från Sverige. Mycket bra priser och sortiment!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, visste inte att ni hade rea nu! 70% låter ju inte helt fel. Får gå dit och be Jessica vara min personliga stil-guide :)

      Radera
  4. tokigenkänningseffekt. jag drömmer om att göra ett stort bål med mina kläder. fast du kanske vill kika först? ibland räcker det att byta litet.. du har förresten en skitskön stil. Sådär enkel, cool och ändå fin. puss och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det vore fint! Tänkte att den dan vi flyttar till Sverige så postar jag en låda kläder till dig, så får du behålla det du vill ha och ge bort resten till de som behöver. Om det inte är mycket encarte.
      Och tack för komplimangen om min "stil" (fast det är en optisk illusion, den existerar inte!), puss!

      Radera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.