söndag 1 januari 2012

Årets två sista dagar

På årets allra sista vecka hinner det inte bara vara först jul och sedan nyår utan även däremellan min födelsedag. I år blev jag uppvaktad med tårta (som han bakat själv!) på sängen av Oscar och ett jättestort paket, innehållande en present som jag aldrig kunnat ana att jag skulle få och som jag alltid velat ha i hela mitt liv: en jordglob! Världens finaste sådan.


Dessutom låg ett tjockt kuvert från Sverige i brevlådan. Det var finaste vännen Kristina som postat lite jul- och födelsedagsläsning.

Efter skypeande med nära och kära gick vi på arabisk restaurang och åt lyxig lunch (på mitt omöjliga födelsedagsdatum är nämligen nästan alla restauranger stängda på kvällen), och sen satte vi oss i bilen och drog från stan för en nyårsafton i varmare trakter.

I Girardot, knappt 15 mil från Bogotá och med runt 15 grader varmare temperatur, tillbringade vi nyårshelgen med Oscars familj.


I den drygt 30-gradiga värmen ägnade vi oss mest åt att ligga i hängmattan i skuggan, bada i poolen och spela spel. Till nyårsmiddag åt vi traditionell ajiaco-soppa och skålade på tolvslaget. Dock brände vi ingen año viejo eller gjorde någon av de andra colombianska nyårstraditionerna. Det får bli nästa år.

Om vi ska tro de som säger att årets första dag sätter temat för resten av året kommer 2012 att bestå av mycket sällskapsspel och hängmattehäng, vara tropiskt varmt och innehålla en hel del långa bilresor.

4 kommentarer:

  1. Åh, härligt! Jordgloben är fantastiskt fin och det låter som att ni haft det underbart. (Att ha 30-gradig värme en bilresa bort och kunna åka dit när man är ledig låter verkligen inte så dumt.)

    SvaraRadera
  2. På bilden ser det nästan ut som om Oscar lussade på din födelsedag! Fin bild med mjukt ljus.

    SvaraRadera
  3. Grattis igen! Och sån värme på nyår... Ah.

    Mitt 2012 får gärna vara baserat på årets första dag. Har aldrig varit mer lycklig och tillfreds med allt!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det där grejade Oscar fint! Dina simtag i poolen ser också fina ut!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.