tisdag 13 december 2011

Full rulle

December är månaden då Colombia glömmer bort att jobba och istället festar sig fram till det nya året. Det sociala liv som inte hanns med de föregående elva månaderna ska helt plötsligt klämmas in på årets sista trettioen dagar.

I lördags kväll hade vi julfest med våra padrinos, i söndags var det glöggkväll hemma hos Jenny, ikväll var det glöggkväll och lucia hemma hos Nina, imorgon är det luciamottagning på ambassaden, på fredag är det julfest på jobbet, på lördag är det julfest med vänner, och sådär fortsätter det.

Någonstans däremellan ska jag försöka hinna jobba också. Och gå på profylaxkurs.

Det blir inte så mycket tid över till att blogga. Så ni vet, om ni undrar vart jag tar vägen, alltså.

6 kommentarer:

  1. Kom du ihåg att du trodde att du skulle få massor av tid bara uppsatsen var klar.
    Konstigt nog så fyller de flesta av oss upp tiden med nya saker.

    Även här i Sverige är det rätt så fullt upp med firande i december tycker jag. Vi har ju inte bara glöggpartyn, utan både lucia och Nobel m.m.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en hektisk julefrid. Trevligt dock att umgås med så mycket vänner.

    SvaraRadera
  3. Åh vad trevligt, då ses vi ikväll på ambassadens luciafirande! Vet du om folk brukar klä upp sig lite? Eller är det jeans som gäller?

    SvaraRadera
  4. Mamma: Ja, jag tänkte ju det... Det har jag i och för sig, bara att jag ägnar den rätt mycket åt socialt liv för tillfället!

    Åsa: Mycket trevligt!

    Emelie: Det gör vi! Det brukar vara rätt uppklätt. Det är ju ganska få svenskar där egentligen, framför allt brukar det vara diplomater från andra ambassader, viktiga politiker och företagsledare och chefsfolk från olika institutioner och organisationer. Typiskt kostymfolk.

    SvaraRadera
  5. Passa på att njut och ha kul! Snart kommer fina ungen och då kanske du inte orkar med lika mycket galej under några månader. Abrazotes!

    SvaraRadera
  6. Varför känns det aldrig nånsin som att december är lång nog? Jag hinner aldrig gotta mig i förväg över julen, den bara kommer, som en attack. Vill hinna njuta mycket längre.

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.