fredag 27 maj 2011

Två goda nyheter

Stora versionen överst, festinbjudan nederst

Jag ska inte tjata ihjäl er om bröllopet, jag lovar, men: inbjudningarna har kommit! Det var på tiden.

De är gjorda av Oscar och kommer i två versioner. En stor version för de vi bjuder till vigseln, maten och alltihop. En vykortsversion till de som är bjudna till festen efter maten.

Stora versionen har både spansk och svensk text, vykortet bara spansk.

Och på båda finns vi två. Jag med lite svensk skog, en röd stuga och en älg i bakgrunden, Oscar med Transmilenio, Monserrate, Plaza de Toros och Torre Colpatria bakom sig.

En annan väldigt fin nyhet är att Oscar har fått Schengenvisum! Det innebär att han också får resa tre veckor till Sverige i juli-augusti. Tur är väl det, för det hade varit så himla tråkigt att åka på smekmånad alldeles ensam.

16 kommentarer:

  1. Helt FANTASTISKT fina!

    SvaraRadera
  2. Que buenas noticias. Me han encantado las tarjetas, son super originales.

    de que parte de Suecia eres? mejor dicho a donde vienen en Julio?
    saludos.

    SvaraRadera
  3. Kanon!

    Vi ser fram emot både bröllop och besök i Umeå :-)

    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Å vad fina! Och hurra för visumet.

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Och grattis till Os visum, det är inte det lättaste att få från Colombia (dumregler). Vi kan väl ses om ni kommer till Sthlm? Kram!

    SvaraRadera
  6. Jenny: Tack fina du!

    Colombiana: Umeå! Pero vamos a estar unos días en Estocolmo también visitando amigos.

    Mamma: Vi också!

    Johanna: Ja, hurra!

    Duktiga Tjejen: Ja, jag var faktiskt lite nervös. Men ambassaden känner både Oscar och mig, det tror jag underlättar (beslutet tas väl av Migrationsverket, men jag har för mig att ambassaden skickar någon slags rekommendation med ansökan).
    Vore jättefint att ses! Vi är där några dagar i augusti (mesta tiden i Umeå).

    SvaraRadera
  7. Klart att Oscar skulla få visum med den inbjudan.

    SvaraRadera
  8. Vilka roliga kort! Klart du ska "tjata" om bröllopet, det är en stooor dag med en massa planering!

    SvaraRadera
  9. Instämmer! Jättefina! Jag tror minsann att Oscar har ritat dig framför vårt hus :-)

    Supertrevligt att Oscar förljer med på bröllopsresan :-)

    SvaraRadera
  10. Yey så himla bra. Nu är ni snart gifta och får åka på smekmånad. Underbart. Härligt att följa planeringen.

    SvaraRadera
  11. Hurra hurra hurra! Så jävla fint att ni ska få åka hit och att Oscar har fått visum och att vi ska kramas tusen i augusti!

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att hans visum är klart, som sagt, smekmånad själv hade väl blivit lite tråkigt! Kram

    SvaraRadera
  13. Vad vackra! himmla tur med visumet där...

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.