lördag 20 november 2010

En festlig Bobunk önskar jag dig...

...en festlig Bobunk för kille och tjej...

Så ljuder nog de ljuva tonerna från bobunksången någonstans i Uppsala såhär den tredje lördagen i november då Bobunk 11 firas med pompa och ståt. Jag önskar att jag var där och frossade i falafel och åt vodkamelon med senap.

Vad är Bobunk? Bobunk är den bästa glömda högtiden någonsin, som har sitt ursprung i ett avsnitt av Sabrina Tonårshäxan, och firas runtom i världen (särskilt i Uppsala) den tredje lördagen i november.

Allt som är värt att veta om Bobunk finns att läsa här.

Här i Bogotá blir det inget Bobunk-firande i år, men jag kanske tar mig en tugga falafel i alla fall, och jag vill passa på att önska er alla firare en mycket festlig Bobunk!

1 kommentar:

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.