tisdag 15 juli 2014

Bloggen firar fyra år!

Idag har det gått precis fyra år sedan jag publicerade det allra första inlägget på bloggen.

Bloggens 10-i-topp-inlägg sedan dess har varit de här:
  • Darién Gap och äventyrslustan - om svenske killen som försvann på sin vandring mellan Colombia och Panamá genom Sydamerikas farligaste träskdjungel. Så vitt jag vet är han fortfarande försvunnen, det var över ett år sedan han hördes av sist. (Jag misstänker att det här inlägget är högst i topp eftersom det blev länkat i en tråd på internets avlopp Flashback)
  • Hemlängtan - det är inte bara dans på rosor att bo utomlands. Snarare innebär det att ständigt slitas mellan här och där. Det inlägget skapade en väldigt intressant diskussion i kommentarerna om hur lätt eller svårt det egentligen är för utlänningar (som Oscar) att flytta till Sverige och få jobb.
  • Hur är vädret i Colombia? -  det här med hur det funkar med klimatet i ett land som saknar årstider.
  • Att bo i Colombia: Jobb - ett av de inläggen som det mest googlas till är det här. Drömmen om Sydamerika och hur i hela friden den ska genomföras rent praktiskt.
  • Det här med städhjälp - jag skulle gissa på att det här är ett av bloggens genom tiderna mest kommenterade inlägg. Städhjälp eller inte upprör många känslor, och diskussionen blev otroligt givande.
  • Anledning 8: Landskapen - En av mina tio anledningar till att älska Colombia. Den otroliga variationen och de fantastiska landskapen, som jag tror att få platser på jorden har.
  • Dödligt firande - Den inte så trevliga baksidan av firandet av Colombias framgångar i herr-VM i fotboll.
  • Ingrid Betancourt - låg länge i topp, det var många som googlade på boken och hamnade på det här inlägget. Jag har fortfarande inte läst den, men jag tänkte göra det snart, den står där i bokhyllan och väntar på mig.
  • Nästa sommar - Då flyttar vi till Sverige. Det är dags nu.
  • Bloggkärlek - Den fina uppskattningen som kommer i mejlform ibland och några bloggfavoriter.

Lite länkkärlek också, det är från de här bloggarna som läsare mest hittar hit:
Sedan jag fixade en Facebook-sida för bloggen (in och klicka på gilla!) så har även Facebook seglat upp bland topp-länkarna.

Tack för de här fyra åren, nu kör vi på det femte!

7 kommentarer:

  1. Stort grattis! Som läsare har det varit fyra spännande och givande år!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Och självklart ska du läsa boken om Ingrid Betancourt! Bra och intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och vad bra, då får den bli nästa bok på läs-listan!

      Radera
  3. Hurra för fyra år! Nu kan jag äntligen lämna en kommentar som förhoppningsvis kommer fram. De från telefonen kommer inte fram, så har gett upp. Jag är inne på min dator kanske 2 ggr/mån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad konstigt! Kan det vara ordverifieringen? Jag hoppas kunna ta bort den snart, det var bara att jag började svämmas över av spam, så jag tänkte testa den ett tag för att se om spammarna drar någon annanstans.
      Tack för hurra! Kram!

      Radera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.