söndag 22 september 2013

9 saker jag tycker mindre om

Blä

  1. Abortmotståndare.
  2. Homofober.
  3. SD
  4. Alliansen. Hur kan man rösta på alliansen, det övergår mitt förstånd? Alla som överväger att rösta på något av allianspartierna borde testa att bo först i ett samhälle där såväl utbildnings- som sjukvårdssystemet är privat. Förslagsvis Colombia. Se vad nedmonteringspolitiken leder till i praktiken.
  5. Särskrivning och texter som inte skiljer på de och dem. Jag är en språkpolis, jag vet.
  6. När folk tilltalar bara mig med frågor om Gael, fast både Oscar och jag är närvarande. Exempel från verkligheten: Vi sitter och pratar, Oscar, jag och en gemensam kompis. Så vänder hon sig plötsligt till mig och säger "Annika, vad använder du för blöjor till Gael?". Det är tydligen mamma-business som inte Oscar kan svara på.
  7. Folk som är trevliga och pratar med mig enbart för att de tycker att det ger någon slags status att frottera sig med en europé.
  8. Oliver.
  9. Duscha i kallt vatten.

2 kommentarer:

  1. Ja, alltså, alla som röstar på Alliansen för att få ett par extra hundralappar i plånboken, jag fattar inte. Fattar inte hur de kan tro att det är värt det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller HUR. Jag vill bara gråta.

      Radera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.