söndag 24 juli 2011

I Sverige

Vi är i Sverige! Oscar blev insläppt utan problem i Schengen och vi landade sent igårnatt på Arlanda. Jag kunde inte hålla mig utan började gråta när vi såg skylten med Arlanda Airport (så går det när man får utlopp för två och ett halvt års ackumulerad hemlängtan).

Första svenska sommardagen på fem år för min del och första någonsin för Oscars inleddes med klassiskt svenskt sommarregn och molnig himmel, men framåt kvällen lättade det upp och vi cyklade iväg med hämtpizza, Trocadero och Norrlands guld till en brygga vid Umeälven och åt middag i kvällssolen.

Imorgon åker vi ut till sommarstugan och radioskuggan i några dar, men jag lovar att åtekomma senare med uppdateringar om vår svenska smekmånad.

9 kommentarer:

  1. Åh så underbart! Njut, njut, njut. Önskar er världens bästa tid i Sverige och mycket sol! Tiden går så sjukt snabbt - är det redan 2.5 ÅR sedan du var hemma i norr en vinter?! Helt galet, minns dina inlägg därifrån som igår.

    SvaraRadera
  2. Ha det helt underbart! Känner avund. Åh, hoppas att solen skiner på er och att du får äta massa god mat.

    SvaraRadera
  3. sa underbart!! njut njut njut som duktiga tjejen sager

    SvaraRadera
  4. Välkomna! Njut och ha det fantastiskt!

    SvaraRadera
  5. Men oooh är du i Umeå! Shit då är jag ju precis i närheten jue!
    Jag är i Vindeln bodde i Umeå mellan dec 2004 och mars 2008.

    Välkommen till Västerbotten!

    SvaraRadera
  6. Så roligt att ni firar smekmånad hemma i Sverige. Ha det underbart här hemma! / Monika M

    SvaraRadera
  7. Satt och läste vk till mitt morgonkaffe och såg en bröllopsbild på någon jag kände igen från någonstans?!? Åsså kom jag på att det var ju från en blogg jag tittat in i lite nu och då:D He va ju du!

    SvaraRadera
  8. Fint foto i VK! Kram.

    SvaraRadera
  9. Å, hoppas ni har det alldeles alldeles underbart!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.