söndag 23 januari 2011

22 juli 2011


Då är det dags, mina vänner. Då sätter Oscar och jag oss på ett plan här på Aeropuerto El Dorado och beger oss mot Sverige.

Nu är biljetterna köpta.

Det har vi firat med champagne (som vi råkade ha hemma, ni vet, sådär som man brukar ha) i eftermiddagssolen på balkongen.

Drygt tre veckor med svensk sommar innan det bär av tillbaka till Colombia igen den 16 augusti.

Svensk. Sommar.

Senaste gången jag var med om en sådan var sommaren 2006. Det kommer att hinna bli fem år sedan innan det är dags igen.

Jag längtar redan halvt ihjäl mig.

7 kommentarer:

  1. Vi är många som längtar!

    Tyvärr, för den stora ovanlighetens skull råkade vi inte ha nån champagne hemma just i kväll, annars skulle vi också ha skålat på vår balkong (efter att ha skottat bort all snö).

    SvaraRadera
  2. Hoppas att landsbesöket också inbegriper Sveriges framsida??

    SvaraRadera
  3. Härligt! Kommer ni förbi Sthlm? Hoppas! Vi måste ju ses (igen). Kanske bloggträff? :)

    SvaraRadera
  4. VÄLKOMMEN HEM!!

    Äntligen. Nu börjar vi nedräkningen.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Men herregud människa, åker du aldrig hem? Är med på att det är långt, och dyrt, men FEM ÅR`?! Lite crazy ändå..

    SvaraRadera
  6. Åsa: Såklart ni hade!

    Hilma: Det hinns nog inte, men det blir 2 veckor i Umeå, ni ska inte upp något med lillskrutten?

    It's all about me: Jättegärna!

    Mamma: Nu börjar den på riktigt!

    Johanna: Jo, alltså det är fem år sedan jag var i Sverige på sommaren. Men inte fem år sedan jag var i Sverige. Var hemma julen 2008, så två och ett halvt år sedan sist hinner det blir. Men det är ju alldeles för länge det också.

    SvaraRadera
  7. Då får vi försöka tajma in våra Umebesök istället. Kram!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.