måndag 26 augusti 2013

Nya jobbet

Ni kanske undrar, hur går det egentligen på nya jobbet?

Nu har jag jobbat här i ganska precis tre veckor och ja! Det var rätt beslut. Att sluta på gamla jobbet som jag ändå tyckte så himla mycket om, så mycket att jag fick tårar i ögonen sista dagen när jag packade ner mina grejor i en kartong och sa hej då. Att kasta sig in i något helt nytt och helt annat.

Det är en utmaning varje dag. Som Emma skrev häromdagen, varje dag är det lite, lite för svårt. Och jag har en chef som litar till hundra procent på att jag är kapabel, som säger Annika, kan du ta hand om det här? och litar på att jag ror det iland, trots att jag inombords tänker "hjälp! hur ska jag göra det?" när jag nickar och säger att såklart kan jag det.

Sen gör jag det. Och det är klart att jag är kapabel.

Den kombinationen, en konstant utmaning och ett stort förtroende för mina förmågor, motiverar mig enormt. Och det är just det som gör att det känns som att det var helt rätt beslut att lämna tryggheten på gamla favoritjobbet och bara dyka rakt ut på djupt vatten. Och att det var rätt beslut att skjuta på sverigeflytten ett tag till.

Det är precis här jag borde vara precis just nu.

12 kommentarer:

  1. Så skönt att det blev så rätt.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Skönt att det känns så bra!

    SvaraRadera
  3. Lycka till på det nya jobbet. Hoppas att det går bra att arbeta och att ni inte störs av oroligheterna som blossat upp för tillfället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har gått bra, även om det var lite kaosigt i torsdags då hela stan var i uppror.

      Radera
  4. Så härligt, som det ska vara! Hejaheja!

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.