onsdag 4 januari 2017

Huset

Det här gjorde vi förra året som jag inte berättat om på bloggen ännu: Köpte hus!

Vi sålde ju vår lägenhet i Colombia, eller rättare sagt så håller vi på att sälja den för fullt, köpekontrakt är skrivet men slutbetalningen och lagfarten är inte gjord ännu. De pengarna pytsar vi in i ett alldeles nybyggt radhus. Så nybyggt att det faktiskt inte är byggt ännu, men till våren kommer det att vara det.


Då flyttar vi in i vårt lilla hus nära älven. Tills dess ska vi välja, välja och välja. Alla dessa val! Det är ju vansinnigt roligt, och lyxigt att få välja hur ens hem ska se ut och få det fixat av proffs. Men det är samtidigt så svårt. Välja golv, välja kakel i köket, välja klinkers i badrummet, välja tapeter och väggfärger, välja köksluckor, köksbänk... Det är så många val på en gång och det är inte så lätt allt man har att utgå ifrån är ritningar och ens egen fantasi. Hoppas det blir lika fint som i våra huvuden.

Ett alldeles eget litet radhus, med en alldeles egen liten gräsplätt till sommaren. Drömmen.

36 kommentarer:

  1. Grattis!! Fantastiskt ned radhus. Vi flyttade till radhus flr nästan 5 år sedan och jag tycker det är drömmen. Barnen springer själva till sina kompisar, jag har min lilla tomt... Älskar det! Ser ut som ett fint område!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det är precis så jag föreställer mig det!

      Radera
  2. Grattis! Det låter fint att bo vid älven! Och alldeles nytt och fint, och som ni själva valt det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lyx! Ingen av oss är en fixare som Sverker så skönt att få det fixat och färdigt från början!

      Radera
  3. Åh vad roligt! Grattis!!

    SvaraRadera
  4. Så himla kul. I och med detta kan man ju också våga hoppas på att ni blir kvar i Umeå ett tag.

    SvaraRadera
  5. Grattis igen, så himla kul!! Det kommer bli fantastiskt såklart.

    SvaraRadera
  6. Men åååh, så underbart!!! Ett eget hus, ett alldeles eget Hemma! Vilken fantastisk nyhet! Vilken bra start på dagen (min)! Ni kommer att trivas så gott där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha åh tack! Och ja så himla kul och spännande det känns!

      Radera
  7. Gud vad roligt grattis! Och vi har också köpt hus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Grattis tillbaka! Berätta mer!

      Radera
  8. Så fint! Grattis! Vilken färg blir det utanpå?

    Hoppas ni får trevliga grannar och att Gael hittar något roligt grannbarn att leka med! Kommer han att gå kvar i samma förskola som nu, eller ska ni byta?

    Vi kommer gärna och hälsar på när det är klart! kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir någon slags vitt med "djurgårdsgröna" knutar enligt ritningen :)

      Såklart ni är jättevälkomna att hälsa på! Gael får byta förskola, men han får gå kvar fram till sommarlovet även om vi kanske flyttar i maj, så blir det ett mer naturligt uppbrott.

      Radera
  9. Söder eller norr om älven? East side eller west side?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju född och uppvuxen på "rätt sida älven" (dvs Teg), men nu tar vi steget över till andra sidan. Blir konstigt att inte korsa bron för att komma till stan!

      Radera
  10. Men så roligt med eget radhus till våren, grattis!

    SvaraRadera
  11. Gött Annika! Det låter härligt! Bra med naturligt avslut på förskolan också låter det som. :)

    SvaraRadera
  12. nä så roligt! grattis!

    SvaraRadera
  13. Ååh vad roligt, grattis till er :)
    /MilLa

    SvaraRadera
  14. Ååh vad roligt, grattis till er :)
    /MilLa

    SvaraRadera
  15. Jag ser fram emot att se bilder från huset! Och grattis igen!

    SvaraRadera
  16. Hej Annika! Grattis till huset! :-D En helt orelaterad fråga: Jag har haft lite svårt att hitta bra frisörer här i Bogotá. Har du tips på nån bra salong som du har varit nöjd med, gärna i Chapinero? /Johannes

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, jag klippte mig nästan alltid hos Alonso Cardona på séptima med 54. Då hos själve Alonso, alltså. Jag gillar honom, även om han är väldigt övertygad om sin egen förträfflighet och gärna talar om det :)

      Radera
    2. Vad lustigt, min sambo gick iväg imorse för att klippa sej utan att riktigt veta var. När han kom hem sa han att han hittat en salong på La Séptima con 54. Det blev väldigt fint. Det kanske var Alonso?

      Radera
  17. Hurra vad mysigt! Jag drömmer också om hus.

    SvaraRadera

Problem att kommentera? Testa en annan webbläsare än Chrome.